Op 29 maart 2022 is het 3e transport van SLAVA UKRAINI vertrokken naar Oekraïne. Altijd even een druk momentje van aankomst tot vertrek. Inmiddels beginnen we al een goed systeem te krijgen in het voorbereiden, het laden en laten vertrekken van de transporten. De goederen worden transport klaar gezet bij Rijnvicus waar de trailer wordt geladen. Na wat administratieve afhandelingen (transport documenten) kan de geladen truck weer vertrekken.

Tijdens het wachten wordt er goed voor de chauffeur gezorgd, niet alleen met eten maar ook voor zijn truck. Zo wordt er voor de rit brandstof ingeslagen bij Schouten Olie. Voor de rit naar Rivne in de Oekraïne (ongeveer 2000km) is zo’n 750 liter diesel nodig. Deze hoeveelheid is nodig omdat Sasha niet de nieuwste zuinige truck heeft, de DAF met de 1e versie Euro5 motor verbruikt extra door o.a. achterstallig onderhoud en het gewicht van de lading bepaald mede hoeveel diesel er wordt verstookt. Na Berlijn veranderd het redelijke vlakke land in klimmen en dalen en slurpt de motor ongeveer 40liter diesel op elke 100 km.

Bij het 1e transport van Sasha bleek dat hij een lekke/beschadigde band had. Deze is vervangen door Oppelaar TruckService zodat Sasha weer veilig aan de terugreis kon beginnen.

Truckwash Alphen maakte het mogelijk dat de truck er weer fris en fruitig kwam uit te zien maar de tekst op papiertjes heeft het de wasbeurt niet doorstaan. Shirtjedrukken.nl heeft een mooie sticker gemaakt met de blauw/gele tekst NO WAR IN UKRAINE. Voor en na het laden wordt de vrachtwagen gewogen bij de Alphense Zandhandel, zo weten wij het totale gewicht van de lading. De lading van dit transport woog 16.580kg.  Na het wegen kunnen de documenten worden aangevraagd, een deel mogen we zelf doen maar er zijn officiële douane documenten nodig voor de export naar Oekraïne. Phimex in Waddinxveen is een trouwe sponsor en maakt het mogelijk dat de transport documenten in orde zijn.

SASHA WIJ WENSEN JOU EEN VEILIGE TERUGREIS NAAR RIVNE, OEKRAINE.

Aankomst Sasha in Alphen.